Flori quilling | Ochi mare de paun

De acest tablou cu flori quilling, realizate din „ochi de paun”, sunt cu adevarat mandra. Fotografia nu-i arata adevarata frumusete. Adevarul este ca m-am straduit cel putin doua zile pana sa-mi dau seama cum sunt facute aceste flori si cum imi pot usura munca. Orice fasie de hartie rasuceam, stricam imediat. Cand imi alunecau printre degete si nu le puteam finaliza, cand nu stiam cum sa lipesc petalele ca sa stea putin in relief, cand nu erau uniforme… Pana la urma am gasit informatii pe un site si m-am bucurat ca un copil mic, dupa ce am reusit sa le duc la bun sfarsit. In ce priveste rama, aceasta este un dezastru. Este prima rama care incerc sa o fac, tot fara documentatie si a iesit o ‘varza’. Am carpit-o cum m-am priceput si am ornat-o cu buburuze quilling ca sa mai ascund din imperfectiuni.

Flori quilling – Ochi de paun

Cum am facut florile quilling „ochi de paun”

Pentru florile cu petale mari am lipit, una de alta, doua fasii de hartie si le-am infasurat, lejer, pe acul quilling. Le-am scos de pe ac, le-am lasat sa se desfasoare, apoi am lipit cu aracet capatul hartiei. Am adunat la o margine spiralele formate si le-am fixat in aceasta pozitie, pe un polistiren, intre doua ace cu gamalie. Am aplicat aracet pe suprafata unde s-au unit spiralele. dupa ce s-a uscat aracetul, am strans usor intre degete partea lipita, ca sa-i dau o usoara forma ovala.

In continuare, am lucrat mijlocul florii. Pe o fasie de hartie neagra, pe toata marginea (in lungime) am lipit o fasie de 3 mm de hartie rosie. Am crestat hartia rosie pana aproape de cea neagra, apoi am rulat. Am lasat sa se desfasoare atat cat am avut nevoie sa lipesc toate cele cinci petale „ochi de paun”. Aceste petale le-am lipit, una cate una, pe spatele modelului negru.

Frunzele sunt decupate din hartie creponata si lipite suprapuse. Carceii sunt tot din hartie creponata. Am taiat fisiute de hartie si am rasuci-to intre degete.
Buburuzele sunt foarte usor de realizat. Dintr-o fasie de hartie neagra am facut corpul buburuzei, iar dintr-o jumatate de fasie de hartie neagra este facut capul. Aripile sunt facute din jumatati de fasii rosii, rasucite pe ac quilling si stranse in asa fel ca prin unire, cele doua aripioare sa formeze un cerc. La una dintre buburuze am preferat sa ascund si putintel galben ca sa imprumut tabloului putina lumina.
Tabloul va fi daruit curand cuiva care habar nu are de aceasta tehnica. De altfel, la fel am procedat cu toate tablourile care le-am facut pana acum. Toate acele persoane au fost peste poate de incantate sa descopere ceva atat de frumos si de nou, si la prima vedere, imposibil de lucrat.🙂

10 gânduri despre “Flori quilling | Ochi mare de paun

  1. Ah! de cand suspin si eu dupa aceste flori, dar poate va veni si vremea mea… pana atunci insa te felicit pentru migala, rabdare, perseverenta, dar mai ales pentru pasiunea cu care lucrezi cele mai minunate flori-ochi-de-paun! Felicitari pentru reusita lor!Maria

Lasă un răspuns

